vineri, 29 noiembrie 2013

Baladă pentru un like trist (sau gânduri de Crăciun Facebook-cian)

Azi m-am uitat în oglindă, dacă m-am înverzit.
Mi-o fi crescut şi nasul, sau ce-oi fi păţit?
Nu puteau să-mi crească sânii, dacă tot creşte ceva
Oare mă transform în Grinch? Se întreabă mintea mea.

N-ar fi fost de mirare şi nici de bocit,
Că la cum aştept Crăciunul, v-aţi lămurit.
Dar nu îi găsesc hazul, desi-l caut c-o lopată
Dar nu unde trebuie, la umbra coniferului cu beregata tăiată.

Se spune-n stânga şi-n dreapta, ba şi-n centru uneori
Că ne cuminţim şi stăm lângă familie, de sărbători
Dar asta înseamnă, citind printre rânduri sau sub,
Că fiecare familie locuieşte în club.

Şi oricât de sobră ar părea sărbătoarea
Să fim serioşi, cine domină vizualizarea?
Iisus în iesle, în braţe la Maria
Sau Van Damme, crăcit pe ditamai maşinăria?

Şi când un fulg de nea are mai multe share-uri
Decât un copil bolnav, aproape ridicat la ceruri
Să te mai aştepţi la dreptate
Sau să-i urezi direct lui Zuckerberg „sănătate”?

Crăciunul nu mai e ce-a fost odată
Şi nici noi, că ăsta-i baiul
Zumzăiala, către cadouri e acum direcţionată
Şi acolo-i tot alaiul.

Cu o lună înainte, wall-ul se pregăteşte
Cu urări de bine şi Moş Crăciuni se împodobeşte
Dar ce-i mai tragic din realitatea asta tristă
Că dacă nu de Crăciun, atunci când renunţăm la isteria asta consumerista?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu